بسیاری از دریچه های مختلف برای استفاده در منهول ها تولید می شوند. دریچه از چدن شکل پذیر ساخته شده است. این نوع دریچه ها عمدتاً برای محیط های خاص استفاده می شود. مسیرهایی با ترافیک زیاد مانند فرودگاه ها، بزرگراه ها و مسیرهای خاص با بار ترافیکی بالا به دریچه های چدن داکتیل نیاز دارند زیرا این دریچه های منهول سبک هستند اما ظرفیت بار آنها بسیار بالاست. همچنین این نوع دریچه های چدنی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند. دریچه منهول داکتیل علاوه بر موارد ذکر شده در شرکت آب و فاضلاب نیز قابل استفاده می باشد. چدن مورد استفاده در این دریچه های چدن داکتیل مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد. این دریچه ها مطابق با استاندارد بین المللی BSEN124 تولید می شوند که مطابق با کلاس D400 است.
آنها اساساً دریچه های چدن داکتیل در اندازه های مختلف را طراحی و تولید می کنند. دریچه منهول داکتیل در سایزهای 50، 60، 70 و 80 سانتی متر قابل تولید و عرضه به بازار می باشد. این شیرهای چک با قابلیت های منحصر به فرد خود برای محیط های پر فشار مناسب هستند. بنابراین آنها بر اساس استاندارد بین المللی EN 1563 تولید و به بازار عرضه می شوند.
انواع دریچه منهول داکتیل
اولین مشخصه ای که دریچه های منهول داکتیل، بر اساس آن ها دسته بندی می شوند، کلاس آن هاست. طبق استاندارد BS EN 124، دریچههای داکتیل به کلاسهای مختلفی تقسیم میشوند که هر کلاس نشاندهنده توانایی دریچه در تحمل بار مشخصی است. برخی از مهمترین کلاس های دریچه منهول داکتیل عبارتند از:
- کلاس A15: برای مناطق پیادهرو و مکانهایی با تردد عابر پیاده
- کلاس B125: برای مناطق پیادهرو با تردد وسایل نقلیه سبک
- کلاس C250: برای جادهها و خیابانهایی با تردد وسایل نقلیه سنگین
- کلاس D400: برای فرودگاهها، بنادر و مکانهایی با تردد وسایل نقلیه بسیار سنگین
- کلاس E600 و F900: برای کاربردهای خاص و بارگذاری بسیار زیاد
عنوان محصول | قیمت (تومان) | وزن (کیلوگرم) | توضیحات | نمودار | خرید | بروزرسانی |
---|---|---|---|---|---|---|
9.860.000 تومان
|
170 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
12.180.000 تومان
|
210 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.800.000 تومان
|
100 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
10.730.000 تومان
|
185 | مخصوص بزرگراه ها و نواحی صنعتی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.380.000 تومان
|
110 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
4.350.000 تومان
|
75 | پیاده رویی مخصوص پارک و فضای سبز |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.770.000 تومان
|
65 | مخصوص پیاده رو و کوچه های کم تردد |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.770.000 تومان
|
65 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.190.000 تومان
|
55 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.900.000 تومان
|
50 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
1.624.000 تومان
|
28 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
1.276.000 تومان
|
22 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
580.000 تومان
|
10 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
174.000 تومان
|
3 | مخصوص پیاده رو |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
696.000 تومان
|
12 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
580.000 تومان
|
10 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
754.000 تومان
|
13 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.320.000 تومان
|
40 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.480.000 تومان
|
60 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.900.000 تومان
|
50 | پیاده رویی مخصوص پارک و فضای سبز |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
4.640.000 تومان
|
80 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
174.000 تومان
|
3 | مخصوص پیاده رو |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.480.000 تومان
|
60 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
8.120.000 تومان
|
140 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
11.600.000 تومان
|
200 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
7.540.000 تومان
|
130 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
20.300.000 تومان
|
350 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
29.000.000 تومان
|
500 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
کاربرد دریچه منهول داکتیل
دریچههای منهول داکتیل و دریچه منهول کوپلیمری، به عنوان یکی از اجزای ضروری زیرساختهای شهری و صنعتی، نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. این دریچهها بر روی دهانه چاهها و منهولهای مختلف نصب میشوند تا از ورود افراد و اشیاء به داخل آنها جلوگیری کرده و به عنوان نقطه دسترسی برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات شبکههای زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرند.
یکی از مهمترین کاربردهای دریچههای منهول داکتیل، ایمنی و امنیت است. این دریچهها با پوشش محکم دهانه چاهها، از سقوط افراد و اشیاء به داخل آنها جلوگیری میکنند و به این ترتیب از بروز حوادث ناگوار جلوگیری میکنند. علاوه بر این، دریچههای منهول از شبکههای زیرزمینی مانند فاضلاب، آب و برق در برابر ورود آلودگیها و آسیبهای فیزیکی محافظت میکنند.
از دیگر کاربردهای مهم دریچههای منهول داکتیل، دسترسی به شبکه زیرزمینی است. این دریچهها به عنوان نقاط دسترسی برای انجام عملیات بازرسی، تعمیر و نگهداری شبکههای زیرزمینی مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین، برای تخلیه و پاکسازی چاهها و منهولها، نیاز به باز کردن دریچهها است.
دریچههای منهول داکتیل در حفاظت از محیط زیست نیز نقش مهمی ایفا میکنند. با بستن محکم دریچهها، از انتشار بوی بد ناشی از فاضلاب و مواد زائد جلوگیری میشود و همچنین از نشت فاضلاب و مواد زائد به محیط زیست جلوگیری میشود که این امر به حفظ کیفیت آب و خاک کمک شایانی میکند.
مزایای دریچه منهول داکتیل
- مقاوم در برابر فشارهای بالا برای عبور کامیون ها و تریلرهای بسیار سنگین
- ساخته شده از چدن مقاوم و نشکن.
- امکان باز و بسته شدن برای ورود به کانال.
- مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی
- قیمت دریچه منهول داکتیل و خاکستری مناسب و مقرون به صرفه
- نصب سریع و آسان
- عمر بسیار طولانی
ویژگی های دریچه منهول داکتیل
در میان انواع مختلف دریچه های منهول تولیدی، برخی از آنها ویژگی های خاصی دارند. از جمله این دریچه ها می توان به دریچه منهول چدن داکتیل اشاره کرد. این دریچه مجهز به دریچه های آدم رو بوده و در سایزهای استاندارد تولید می شوند. دریچه چدن داکتیل دارای سوراخ های خروجی هوا بوده و دارای ارتفاع استاندارد می باشد. برای جلوگیری از شل شدن این دریچه ها و ایجاد صدا، اطراف آنها را لاستیک ضربه گیر از جنس EPDM احاطه کرده است.
رنگ اپوکسی پلی آمید معمولاً برای رنگ آمیزی دریچه های چدنی داکتیل استفاده می شود. این رنگ ها چسبندگی بالایی دارند. در برابر محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، دریچه های منهول چدن داکتیل در برابر رطوبت و سایش مقاوم هستند.
یکی از ویژگی هایی که منجر به محبوبیت دریچه های چدنی شد این است که برای جلوگیری از خروج سوسک ها از فاضلاب، می توان زیر سوراخ های هواکش این درپوش های منهول داکتیل نصب کرد.
چاله ها و منهول های تعبیه شده در خیابان ها و کوچه های مختلف نیاز به دریچه های حفاظتی دارند تا از سقوط افراد مختلف به داخل آنها جلوگیری شود. دریچه چدن داکتیل می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.
مقایسه دریچه داکتیل با چدن خاکستری
چدن انواع مختلفی دارد، دو نوع از مهم ترین چدن ها چدن خاکستری و چدن داکتیل است که در مورد آنها صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم تفاوت این دو چدن را بررسی کنیم. یکی از مهم ترین تفاوت های این دو چدن در نوع و میزان کربن استفاده شده در آنها و به طور کلی تولید دریچه منهول داکتیل، می باشد. تفاوت دیگر این دو آلیاژ، چکش خواری و شکل پذیری است. هر چه مقدار منیزیم در چدن بیشتر باشد، قدرت و توانایی آن در تحمل فشار بیشتر است. این ضریب در چدن داکتیل بسیار بیشتر از چدن خاکستری است. قابلیت انبساط و کشسانی عامل دیگری در این تفاوت بین چدن خاکستری و چدن داکتیل است.
برای بررسی بیشتر این دو چدن به نکات زیر توجه کنید:
- هر دو چدن قابل قالب گیری هستند.
- هر دو ریخته گری در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
- هر دو یک سطح سختی دارند.
- چدن داکتیل برای استفاده به عنوان پاسنگ یا وزنه تعادل بسیار کاربردی است.
- براده برداری به راحتی روی چدن خاکستری انجام می شود.
- چدن داکتیل در برابر ضربه بسیار مقاوم است.
ضریب کشش چدن داکتیل بسیار بالاست. چدن داکتیل و چدن خاکستری دو نوع آلیاژ آهن هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. چدن داکتیل به دلیل داشتن گرافیت کروی، خواص مکانیکی بهتری نسبت به چدن خاکستری دارد و استانداردهای مختلفی مانند ASTM A536، ISO 1083 و EN 1563 برای کنترل کیفیت آن وجود دارد. ویژگی های چدن خاکستری ورق های گرافیتی و استانداردهای مشابه مانند ASTM A48، ISO 185 و EN 1561 برای تنظیم خواص مکانیکی و شیمیایی آن استفاده می شود.
این استانداردهای دریچه منهول داکتیل شامل مشخصاتی مانند ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ریزساختار بوده و در سطح ملی و بین المللی (مانند ISIRI 15969 در ایران) مورد استفاده قرار می گیرد. رعایت این استانداردها در تولید و ارزیابی قطعات ریخته گری ضامن کیفیت و رفتار صحیح آنها در مصارف صنعتی است.
سخن پایانی
دریچههای منهول داکتیل، با ترکیب استحکام بالا، وزن سبک و طول عمر زیاد، انتخابی ایدهآل برای زیرساختهای شهری هستند. استفاده از این نوع دریچهها، علاوه بر افزایش ایمنی و دوام شبکههای زیرزمینی، به کاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات نیز کمک میکند. برای خرید دریچه منهول داکتیل و دریچه منهول نانو کامپوزیت، با کیفیت مناسب، می توانید به سایت فروشگاهی لوله آنلاین مراجعه کرده و خرید خود را با اطمینان انجام دهید.
عنوان محصول | قیمت (تومان) | وزن (کیلوگرم) | توضیحات | نمودار | خرید | بروزرسانی |
---|---|---|---|---|---|---|
9.860.000 تومان
|
170 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
12.180.000 تومان
|
210 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.800.000 تومان
|
100 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
10.730.000 تومان
|
185 | مخصوص بزرگراه ها و نواحی صنعتی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.380.000 تومان
|
110 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
4.350.000 تومان
|
75 | پیاده رویی مخصوص پارک و فضای سبز |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.770.000 تومان
|
65 | مخصوص پیاده رو و کوچه های کم تردد |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.770.000 تومان
|
65 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.190.000 تومان
|
55 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.900.000 تومان
|
50 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
1.624.000 تومان
|
28 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
1.276.000 تومان
|
22 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
580.000 تومان
|
10 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
174.000 تومان
|
3 | مخصوص پیاده رو |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
696.000 تومان
|
12 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
580.000 تومان
|
10 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
754.000 تومان
|
13 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.320.000 تومان
|
40 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.480.000 تومان
|
60 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
2.900.000 تومان
|
50 | پیاده رویی مخصوص پارک و فضای سبز |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
4.640.000 تومان
|
80 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
174.000 تومان
|
3 | مخصوص پیاده رو |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
3.480.000 تومان
|
60 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
5.220.000 تومان
|
90 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
8.120.000 تومان
|
140 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
11.600.000 تومان
|
200 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
7.540.000 تومان
|
130 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
6.960.000 تومان
|
120 | مخصوص کوچه و تردد وسایل نقلیه سبک |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
20.300.000 تومان
|
350 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
|||
29.000.000 تومان
|
500 | مخصوص خیابان های اصلی |
1403-06-27
[last_price_update] |
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27
1403-06-27